Luistertip
Marta Arpini en Sam Vano van vreemden naar vrienden op duet 'Stranger'
Marta Arpini en Sam Vano presenteren 'Stranger'. Over een ontmoeting met twee gitaren en een heerlijk duet als resultaat.
De samenwerking tussen singer-songwriters Marta Arpini en Sam Vano begon zonder vooropgezet plan, namelijk simpelweg samen tijd door te brengen met songschrijven en te ontdekken waar dat proces zou eindigen. Op een zonnige dag spraken ze af in een park in Amsterdam, met twee gitaren en geen ander doel dan nieuwsgierigheid.
Daaruit ontstond Stranger, een nummer over de overgang van onbekendheid naar bekendheid, en die beweging ook omgekeerd. Het lied draait om het gevoel dat je iemand, vaak voor een fractie van een seconde, tegelijk kunt zien als de bekende persoon die ze geworden zijn en als de vreemde die ze ooit waren.