Uw ervaring op deze site wordt verbeterd door het gebruik van cookies.
Sta cookies toe Meer informatie ×

Recensie

ma 15 december 2025

Hayley Williams - Ego Death At A Bachelorette Party

Recensie

Post Atlantic

Het was een enorme verrassing toen Paramore-frontvrouw Hayley Williams op 1 augustus jl. in één keer zeventien geweldige liedjes tegelijk uitbracht, maar ook meteen verklaarde dat ze als losse liedjes gezien moesten worden en niet als een album. Dat was evenwel buiten de waard gerekend, want de respons van zowel critici als publiek was dusdanig enthousiast dat het onzinnig zou zijn deze muzikale schat niet uit te brengen in de vorm van een album. Sterker nog, aan de volgorde van de liedjes hoefde je eigenlijk niets te doen, want de zeventien rockpop-liedjes zaten zo onweerstaanbaar goed in elkaar dat het geen bal uitmaakte in welke volgorde je ze hoorde, want al draaide je ze achterstevoren dan nog zouden ze overtuigen. Het was dan ook geen verrassing toen eind augustus Ego Death At A Bachelorette Party verscheen, genoemd naar een van de nummers, waarop deze zelfde zeventien liedjes in slechts licht gewijzigde volgorde als Williams’ derde soloalbum werden gepresenteerd, aangevuld met een nieuwe achttiende song als afsluiter. Het onderstreept alleen maar meer de geweldige hoeveelheid inspiratie die Hayley Williams momenteel ten deel valt, want je zal heel goed moeten zoeken naar een Greatest Hits album van om het even welke act dat achttien zulke feilloze liedjes achter elkaar weet te brengen. Als radiomaker kan je dan ook bijna ieder willekeurig nummer uitkiezen om te draaien aangezien er eigenlijk geen mindere song tussen zit, al vermoed ik dat Discovery Channel voor niet-ingewijden de eerste keus zal zijn vanwege de gewiekste wijze waarop Williams het refrein van The Bloodhound Gang’s hit The Bad Touch in haar eigen song verwerkt. 

Eric van Domburg Scipio